STORK Technical Service richt zich voornamelijk op het leveren van technische diensten aan de olie- en gasindustrie, maar produceert daarnaast ook technische onderdelen zoals vliegtuigonderdelen. De opdracht van STORK aan Helios Kalenders was om te helpen en ondersteunen bij de orderverwerking van kalenders.
Het traject
STORK is al jaren klant van Helios Kalenders, maar hadden besloten om kalenders 2015 niet te bestellen. De voornaamste reden was dat de afdeling die verantwoordelijk was niet de capaciteit had voor de coördinatie en het succes van de kalenders voor 2015. Helios Kalenders heeft toen haar online klantenportaal geïntroduceerd, wat de doorslag gaf om het project alsnog in te zetten.
Via dit klantenportaal kunnen bedrijven inloggen op een site met de look en feel van het desbetreffende bedrijf. De gebruiker kan dan middels enkele eenvoudige stappen de precieze hoeveelheid producten bestellen die men wenst. Vervolgens gaat het afhandelingsproces geautomatiseerd en worden de producten op het afgesproken moment bij de klant bezorgt.
Uiteindelijk resultaat
Er is een customized klantenportaal gemaakt met daarin de te kiezen kalenders en gewenste aantallen. Op speciaal verzoek van de klant is het geheel in het Engels opgezet vanwege het internationale karakter van de doelgroep. STORK Technical Services mag weer wereldwijd een jaar lang prijken aan vele muren en op vele bureaus.