Scherpe prijsgarantie
Achteraf betalen
Wereldwijde verspreiding (bulk en apart)
Scherpe prijsgarantie Achteraf betalen Wereldwijde verspreiding (bulk en apart)

Veelgestelde vragen

Offerte

Waarom vind ik op deze website geen prijzen?

Wij houden van persoonlijk contact en bellen je in de meeste gevallen eerst op om kennis te maken en je specifieke wensen te achterhalen. Op basis daarvan maken we een passend en eerlijk voorstel, uiteraard volgens marktconforme prijzen.

Hoe snel mag ik een offerte verwachten?

We streven ernaar om binnen 24 uur na je aanvraag wat van ons te laten horen. Het kan zijn dat je aanvraag buiten alle standaarden valt en dat de uiteindelijke offerte daardoor iets later aangeboden wordt. Dit om goed te achterhalen hoe we jouw speciale aanvraag zo interessant mogelijk aan kunnen bieden. 

Het kan namelijk gebeuren dat we door een speciale aanvraag afhankelijk zijn van (prijzen van) externe leveranciers. Bijvoorbeeld bij gelamineerde kalenders of als een speciale kleur datumaanwijzer gewenst is en wij deze niet (meer) op voorraad hebben. 

Wat is de geldigheidsduur van Helios offertes?

Al onze offertes hebben een geldigheidsduur van 30 dagen. Zo kun je rustig nadenken en op een later moment beslissen of we wat voor je mogen betekenen. Wel kan het zijn dat je contactpersoon om een bepaalde reden een extra korting heeft vermeld in de offerte. Hier kan wel een beperkte geldigheid aan vastzitten.

Mijn oplage is nog niet helemaal duidelijk of ik wil graag (staffel)prijzen vergelijken

Je weet nog niet hoeveel kalenders je nodig hebt of je wil gewoon eens prijzen vergelijken bij verschillende oplages, geen probleem! Vraag eenvoudig een prijs aan voor meerdere oplages. Dit kan door je gewenste aantallen als opmerking toe te voegen tijdens het aanvragen van een offerte.

Tips voor een snelle levering van je gepersonaliseerde kalenders

Wij begrijpen je belang om de kalenders als eerste te willen verspreiden naar je klanten en relaties; daarom hieronder een paar tips op basis van onze ervaringen:

  • Als je van plan bent om kalenders bestellen, plan dit dan zo snel mogelijk in
  • Zo staat de opdracht vast en kan je rustig nadenken over het (nieuwe) ontwerp
  • Geef je contactpersoon de aanleverdatum van de bestanden en/of oplage door
  • Je contactpersoon geeft dan de snelst mogelijke (geschatte) leverdatum, vol is vol
Welke ondersteuning biedt Helios Kalenders?

Naast onze hoge kwaliteit reclamekalenders regelen wij nog een aantal andere diensten om bepaalde werkzaamheden uit jullie handen te nemen. Met veel passie en plezier regelen wij naast ontwerp en productie ook:

  • Verspreiding naar meerdere verzendadressen (meerdere vestigingen)
  • Individuele verspreiding per post in binnen- en buitenland naar klanten en relaties
  • Vouwen, insteken in verzend- of uitdeelenvelop en het stempelen van kalenders
  • Zelf nog wensen of ideeën? Wij zorgen ervoor en kijken samen naar een passende oplossing

Ontwerp

Hoe snel krijg ik een drukproef?

Wanneer wij een bestand voor het ontwerp voor je aanpassen of compleet nieuw ontwerpen duurt het tussen de 3 en 7 werkdagen (afhankelijk van de periode in het jaar) voor je de digitale drukproef ontvangt. Onze vormgevers doen hun best om dit eerder te realiseren.

De drukproef wordt altijd op levertijd behandeld en daarom komt de levertijd niet in gevaar als een drukproef iets langer duurt. Wanneer je een compleet opgemaakt bestand aanlevert ontvang je in de regel geen drukproef. Uiteraard is dit wel mogelijk indien deze ter extra controle gewenst is.

 

Wat moet ik aanleveren?

Al onze aanleverspecificaties zijn bij de producten terug te vinden. Kom je er niet uit of is iets nog niet helemaal duidelijk? Bel of mail ons en we helpen je graag met de juiste antwoorden zodat je gemakkelijk en snel verder kan.

 

Worden mijn bestanden gecontroleerd?

Alle bestanden die wij ontvangen worden altijd gecontroleerd op kwaliteit en of dit geschikt is voor het drukken. Wanneer wij enigszins twijfelen over de kwaliteit ontvang je van onze technische medewerkers een mail met alle punten waar aandacht aan besteed dient te worden. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat het gewenste ontwerp van hoogwaardige drukkwaliteit zal zijn. 

Waarom wijken mijn kleuren op het product af van de drukproef?

Kleuren die op het beeldscherm weergeven worden zijn Rood Groen Blauw (RGB), dit zijn lichtkleuren. De weergave is volledig afhankelijk van je scherminstellingen e.d. De druk zoals wij deze doen is in full colour: CMYK (Cyaan, Magenta, Yellow, Black).

Je aangeleverde pdf-bestand(en) gaan over onze workflow met allemaal dezelfde instellingen. Het kan soms dus lijken dat de kleuren niet geheel overeenkomen, uiteraard zal dit in het eindresultaat van de geproduceerde reclamekalenders niet merkbaar zijn. 

Levertijd

Wat is jullie levertijd?

De meeste producten hebben een levertijd van 4-8 weken in het hoogseizoen van eind september t/m december. Wanneer kalenders in het voorjaar besteld worden kunnen wij vanaf week 32 leveren. Bestel alsjeblieft op tijd zodat wij een tijdige levering kunnen garanderen.

Produceren jullie op FSC® papier?

Ja, onze kalenders zijn gedrukt op FSC® gecertificeerd papier.

Wordt alles in eigen huis afgewerkt door Helios Kalenders?

Door onze eigen in-house productie zijn wij in staat om alles op wat op onze site staat af te werken. Daarom zijn wij in de meeste gevallen niet afhankelijk van derden. Bij speciale aanvragen kan het wel eens voorkomen dat we afhankelijk zijn van bepaalde leveringen. In dat soort gevallen zorgen we altijd dat we op tijd bestellen en voorbereiden zodat we tijdig af kunnen werken.

 

Afgezien van productafwerking, wat bieden jullie nog meer?

Wij verzorgen onder andere postverzending, veredeling, verzending naar diverse vestigingen. Ook kun je bij ons terecht voor handelsdrukwerk of visitekaartjes. Door ons grote netwerk kunnen wij je ook direct helpen met andere relatiegeschenken, aansluitend op de kalenders als versterking voor je offline marketingmiddelen.

Levering

Wie levert de kalenders af?

Onze kalenders worden al tientallen jaren verzonden via DHL. Een trouwe partner en gewaardeerde relatie die ook in drukke tijden snel weet te schakelen. Wanneer een zending beschadigd of vertraagd is vragen wij je vriendelijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze support-afdeling. Direct contact met de vervoerder is niet nodig, wij zorgen ervoor dat het wordt opgelost.

Wat is de leveringstermijn van mijn bestelde kalenders?

Gemiddeld genomen is de levertijd na akkoord van het digitale bestand tussen de 5 en 8 weken. Dit verschilt echter per aanvraag. Wil je de levertijd weten van een specifieke kalender? Bel of mail onze klantenservice, zij helpen je graag verder zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Verschillende leveringen?

De meest voorkomende zendingen die wij doen zijn:

  • AF Fabriek: hierbij betaal je een bijdrage in de vrachtkosten
  • Franco: hierbij hoef je geen verzendkosten te betalen
  • Rembours: je betaald aan de chauffeur van DHL
  • Vooruit betalen: wij starten de productie pas als wij de factuur betaald hebben gekregen, de levertijd gaat in op het moment vanaf betaalmoment
Zijn deelleveringen mogelijk?

Alleen in uitzonderlijke gevallen, dit gaat altijd in overleg met de productieleiding. Hiervoor kun je uiteraard altijd een verzoek indienen bij je contactpersoon. Hij of zij zorgt voor een passende oplossing.

Hoe verpakken jullie?

Wij verpakken alles in dozen. Wij zorgen voor een geschikte verzending. Bij palletzendingen worden de goederen netjes en stevig verpakt. Wanneer er schade is aangetroffen op de verpakking is dit vrijwel altijd door het handelen van de vervoerder.

Uiteraard zorgen wij in samenwerking met de vervoerder dat dit direct wordt opgelost in hoeverre dat mogelijk is op dat moment. Indien nalevering noodzakelijk is zullen wij zo snel als mogelijk opnieuw produceren en leveren.

Waarom krijg ik meer/of minder kalenders dan ik heb besteld?

Dat heeft alles te maken met onder- en/of overlevering. Dit vermelden wij ook altijd op de opdrachtbevestiging.

Een kalenderproductie gaat altijd over meerdere machines. Op elke machine hebben wij te maken aanloopuitval. Dit betekent dat er altijd meer geproduceerd dient te worden dan dat er daadwerkelijk besteld is. Hierdoor kan het zijn dat je meer of minder geleverd krijgt.

Wettelijk is een percentage van 10% vastgesteld als onder- of overlevering. Als onder/bovengrens houden wij 5% van de bestelde oplage aan omdat wij 10% te veel vinden. Om aan de gewenste aantallen te voldoen dienen wij meer grondstoffen te gebruiken voor productie.

In de leveringsvoorwaarden van de grafische industrie is de term onder/overlevering dan ook meegenomen. Deze vind je in de email of brief die bij de offerte en orderbevestiging zit.

Kan ik de kalenders ophalen?

Vanaf september tot en met midden december kun je iedere vrijdagmiddag tussen 12 en 16 uur de kalenders afhalen. Wel is het belangrijk dit van te voren aan ons te melden.

Wederverkoop

Wie kan wederverkoper worden?

Ben je drukkerij, reclamebureau, grafisch bureau of verkoop je relatiegeschenken? Meld je dan eenvoudig aan als officiële wederverkoper van echte Helios kalenders. Alle kalenders die wij produceren worden neutraal geleverd, zodat je je diensten bij je huidige klanten kan uitbreiden. 

Wat biedt Helios Kalenders mij als wederverkoop?

Naast zeer aantrekkelijke inkoopprijzen, bieden wij ook ondersteuning voor je showroom, website of je buitendienst medewerkers in de vorm van een neutrale brochure of modellen van kalenders. Wederverkopers die een bepaalde marge halen aan het eind van het jaar kunnen een aantrekkelijke tegemoetkoming verwachten. Nieuwsgierig? Neem contact op en vraag naar de mogelijkheden.

Zijn er modellen beschikbaar voor in de showroom of website?

Uiteraard, deze zijn op te vragen bij je contactpersoon of door te bellen of mailen.

Betaling

Wat is de standaard betalingstermijn?

De standaardbetalingstermijn is 15 dagen na factuurdatum.

Waarom ontvang ik een brief van een incassobureau?

Wij geven Creditreform Nederland de opdracht om tot incasso over te gaan indien herhaaldelijk niet op onze verzoeken tot betaling is gereageerd. Indien deze brief is ontvangen kunnen afspraken alleen met onze partner gemaakt worden. Helios Kalenders is dan de derde partij en kan dan helaas niks meer voor je doen. 

Waarom moet ik vooruit betalen?

Indien na de eerste aanmaning niet betaald is (dit gebeurd pas na meerdere telefonische verzoeken) kom je standaard op vooruit betalen bij bestellingen die daarna geplaatst worden. 

Waar kan ik de leveringsvoorwaarden vinden?

Bij de orderbevestiging of offerte zit deze er standaard bij.

Klachten

Ik ben niet tevreden, wat nu?

Bel of mail direct je contactpersoon en leg de situatie voor. Wij zorgen voor een correcte afhandeling van je klacht en lossen dit zo snel als mogelijk voor je op.

Mijn zending is compleet beschadigd, wat moet ik doen?

Bel ons binnen drie dagen, ondanks dat wij het zorgvuldig verpakken is en blijft het een natuurproduct wat door vallen of extreem ruw werk kan beschadigen. Zorg ervoor dat je foto’s maakt en geef ons de aantallen door. Wanneer wij deze gegevens binnen drie dagen in ons bezit hebben ontvang je nieuwe kalenders. Helaas kunnen wij buiten de drie dagen om geen claim meer doen bij de transportverzekering.

Mijn kleuren wijken af van de drukproef, hoe kan dat?

Kleuren die op het beeldscherm weergeven worden zijn Rood Groen Blauw (RGB), dit zijn lichtkleuren. De weergave is afhankelijk van je scherminstellingen e.d. De druk zoals wij deze doen is in CMYK (Cyaan, Magenta, Yellow, Black). Je pdf bestanden gaan over onze workflow met allemaal dezelfde instellingen.