3386

Leveringen en betalingen: de meest gestelde vragen

Staat je vraag hier niet onder? Neem dan contact op met ons.

Leveringen:

Betalingen:

Klachten:

 

Leveringen

 

Wie levert de kalenders af?

In de regel worden alle kalenders verzonden via DHL. Het kan in geval van grote aantallen zo zijn dat een lokale expediteur de kalenders bij u af komt leveren.

 

Wat is de leveringstermijn?

Gemiddeld genomen is de levertijd na akkoord van het digitale bestand tussen de 5 en 8 weken.

 

Verschillende leveringen?

De meest voorkomende zendingen die wij doen zijn:

  • AF Fabriek, hierbij betaald u een bijdrage in de vrachtkosten
  • Franco, hierbij hoeft u geen verzendkosten te betalen
  • Vooruit betalen, wij starten de productie pas als wij de factuur betaald hebben gekregen, de levertijd gaat in op het moment vanaf betalend
  • Rembours, u betaald aan de chauffeur van DHL

 

Zijn deelleveringen mogelijk?

Alleen in uitzonderlijke gevallen, dit gaat altijd in overleg met de productieleiding. Hierover kunt u natuurlijk altijd een verzoek indienen bij uw contactpersoon.

 

Hoe verpakken jullie?

Wij verpakken alles in dozen. Wij zorgen voor een puike verzending.

 

Waarom krijg ik meer/of minder dan besteld?

Dat is de onder en/of onderlevering, dit hebben wij ook vermeld op de opdrachtbevestiging. Een kalenderproductie gaat over meerdere machines. Op elke machine hebben wij aanloopuitval. Dit betekend dat er altijd meer geproduceerd dient te worden dan dat u besteld heeft. Hierdoor kan het zijn dat u meer of minder geleverd krijgt. Als onder/bovengrens houden wij 5% van de bestelde oplage aan. In de leveringsvoorwaarden van de grafische industrie is de term onder/overlevering dan ook meegenomen. Deze vindt u in de email of brief die bij uw offerte en orderbevestiging zit.

 

Betalingen

 

Wat is de standaard betalingstermijn?

De standaardbetalingstermijn is 15 dagen na factuurdatum.

 

Waarom ontvang ik een brief van een incassobureau?

Wij geven Nedic de opdracht om tot incasso over te gaan indien u herhaaldelijk niet op onze verzoeken tot betaling heeft gereageerd. Indien deze brief is ontvangen kunnen afspraken alleen met Nedic gemaakt worden Helios Kalenders is dan de derde partij.

 

Waarom moet ik vooruit betalen?

Indien u na de 1e aanmaning niet betaald hebt (dit gebeurd pas na meerdere telefonische verzoeken) komt u standaard op vooruit betalen.

 

Waar kan ik de leveringsvoorwaarden vinden?

Bij uw orderbevestiging of offerte zit deze er standaard bij.

 

Klachten

 

Ik ben niet tevreden en nu?

Bel of mail direct uw contactpersoon en leg de situatie voor, wij zorgen voor een correcte afhandeling van uw klacht.

 

Mijn zending is compleet beschadigd, wat moet ik doen?

Bel ons binnen 3 dagen, ondanks dat wij het zorgvuldig verpakken is en blijft het een natuurproduct wat door vallen of extreem ruw werk kan beschadigen. Zorg ervoor dat u foto’s maakt, en geef ons de aantallen door. Wanneer wij deze gegevens binnen 3 dagen in ons bezit hebben ontvangt u nieuwe kalenders. Helaas kunnen wij buiten de drie dagen om geen claim meer doen bij de transportverzekering.

 

Mijn kleuren wijken af van de drukproef.

Kleuren die op het beeldscherm weergeven worden zijn Rood Groen Blauw (RGB), dit zijn lichtkleuren. De weergave is afhankelijk van je scherminstellingen e.d. De druk zoals wij deze doen is in CMYK (Cyaan, Magenta, Yellow, Black). Uw pdf bestanden gaan over onze workflow met allemaal dezelfde instellingen.